• Mun tehokas ja nopea porrastreeni

    Mun tehokas ja nopea porrastreeni

    Tehokas ja nopea porrastreeni, on mun tämän kesän juttu. Mulla on tapana erityisesti kesäisin kokeilla kaikenlaisia lajeja ja antaa keholle vähän erilaista ärsykettä kuin normaalisti. Talvet menee jäällä ja kuntosalilla, kesällä voin tehdä paljon enemmän kaikkea. Jäätreenit on tauolla kesän ja ilmat mahdollistavat sen, että pystyy treenaamaan ilmaiseksi vaikka mitä. Kesällä tykkään myös urheilla kaikkea sellaista, missä lapset voi olla mukana. Täällä Järvenpäässä on kivat rappuset keskellä metsikköä, minne voi ottaa lapset mukaan leikkimään.

    porrastreeni

    Viime kesänä pelasin tennistä pitkästä pitkästä pitkästä aikaa. Sulkapalloa tuli myös poikien kanssa pelailtua, kyllä siinäkin ihan hiki tuli. Sitä edellisenä keskityin yleisurheiluun. Tänä keväänä lähdin ekaa kertaa kunnolla portaisiin treenaamaan. Olen käynyt rappusilla aikaisemmin vetämässä toisille kuntoilijoille treeniä, mutta oma porrastreenini on antanut odottaa itseään.

    Foreverin sivuilla hyvä porrastreeni aloittelijalle

    No ensimmäinen porrastreenini sai sitten pohkeeni niin jumiin, etten kävellyt viikkoon. Oikeasti en kävellyt! En ole aikoihin saanut mitään paikkaa niin kipeäksi. Jo toisella kerralla tätä ongelmaa ei enää tullut. Oli selvästi vain lihasten tottumattomuutta. Toisaalta, taisin myös vetää ekan treenin heti liian kovaa. Kannattaa näköjään aloitella hissuksiin.

    Lue myös: 6 liikkeen helppo kotijumppa äidille ja lapselle

    Porrastreeni on suosittu ja helppo treenimuoto. Se on siitäkin hauska, että sitä voi käydä treenaamassa yksin tai yhdessä. Porrastreeni nostaa hyvin juoksukuntoa sekä hapenottokykyä. Porrastreenin voi vetää intervallitreeninä, jolloin jo 30 minuutin treeni riittää. Minä olen treenannut niin, että treenissä ei ole kauaa nokka tuhissut, mutta on tuntunut senkin edestä!

    Ennen reissuun lähtöäni, kirjotin vielä teille tämän mun porrastreenin, jos joku haluaa kokeilla.

    porrastreeni

    Mun porrastreeni

    • 3 kierrosta- juoksu ylös ja kävely alas.
    • 3 kierrosta- loikat ylös ja kävely alas. (jokatoinen rappunen)
    • 2 kierrosta- Askelkyykky ylös ja kävely alas. (jokatoinen rappunen ja jousto alas)
    • 2 kierrosta- Tasajalkahyppy + kyykky. Tee viisi ja kävele 10, tee viisi ja kävele 10 rappusta ylös asti. Kävele alas.
    • 2 kierrosta-juoksu ylös ja kävely alas.

    Muista lepo

    Vaikka kesällä onkin ihanaa urheilla, muista myös lepo. Itselleni tämä ei ole erityisen vaikeaa muistaa. Vaikka liikunnasta tykkäänkin, sellainen hampaat irvessä urheileminen on kaukaista historiaa kilpaurheilun jäädessä menneisyyteen. Sitä kun on treenannut joskus ihan tosissaan, ei sellaista jaksa enää uudestaan. Nyt on kiva vain nauttia urheilusta ja kerätä sen lukuisat hyödyt omaan terveyteen.

    Lue myös: Treenaa pyöreämpi pylly-milloin ja missä vain

    Kesällä erityisesti helteessä treenaaminen on elimistölle rankkaa ja tarvitset treenatessasi mukaasi reilusti vettä. Treeniä ennen nesteytys on erityisen tärkeää, muista siis tankkailla vettä jo hyvissä ajoin. Lepopäivät ovat tärkeitä. Ne päivät, kun otat lepoasennon aurinkotuoliin ja käteesi kirjan ja raikkaan juoman. Kesällä hyötyliikunnan harjoittaminen on helpompaa kuin talvella, joten todennäköisesti teet sitäkin huomaamattasi. Pyöräile töihin, kävele kauppaan tai kuoki pihamaata. Silloin ei tarvitse ihan niin usein olla huhkimassa.

    Ihanaa kesätreeniä kaikille!

    Vastaa

    Sulje
    ×

    Cart