• Hulavanne ja hauska treeni kesäksi

    Hulavanne ja hauska treeni kesäksi

    Hulavanne ja treeni ensin vähän nauratti minua. Lapsena en oikein osannut  pyörittää vannetta ja sen pyörittäminen näin aikuisena ei ollut siksi tullut mieleenkään, vielä vähemmän treenimielessä. En osannut ehkä siksi pitää vanteen pyörittämistä kovinkaan tehokkaana liikuntamuotona.

    Kesällä kuitenkin ostin itselleni ja ystävälleni hulavanteet ja niitä on nyt pyöritelty yhdessä ja erikseen päivittäin. Yllätyksekseni, minähän osaan nyt pyörittääkin sitä ja vielä suuremmaksi yllätyksekseni, se on oikeasti aika tehokasta.

    Helppo kesätreeni vanteella

    Hulavanteen pyörittäminen on tehokasta keskivartalo treeniä. Vanteita voi ostaa painoilla tai ilman. Omassa vanteessani on pieni paino. Minä olen ottanut vanteen mukaan muuhun treeniini niin, että ennen lenkkiä tai lihaskuntotreeniä pyörittelen vannetta. Se toimii hyvänä alkulämppänä. Hulavanteen pyörittäminen kuluttaa noin 400 kaloria tunnissa. Voit verrata sitä pyöräilyyn, uintiin tai tennikseen.

    Lue myös: Lantionpohjalihakset tiukaksi Perfect PFE laitteella

    Hulavanteen pyöritys sulattaa tehokkaasti keskivartalon rasvaa ja lisää samalla lihasmassaa, kertoo Helsingin yliopistossa tehty tutkimus.

    Hulavanne ja treeni

    -Pyörittele vannetta lantiollasi omaan tahtiisi. Vaikka vanne tippuisi, niin jatka sitkeästi.

    -Pyöritä vannetta ja käy kyykyssä. Pidä selkä suorana.

    -Pyöritä vannetta ”väärään suuntaan”, eli siihen suuntaan mihin normaalisti et pyörittäisi.

    -Pyöritä vannetta normaalisti lantiollasi ja nosta kädet samalla suoraksi sivulle. Jatka pyörittämistä ja nosta kädet suoraksi ylös. Palauta kädet taas suoraksi sivulle.

    -Pyöritä vannetta normaalisti ja nouse päkiöille hetkeksi seisomaan. Käytä välillä kantapäät maassa ja nouse taas uudestaan päkiöille.

    Muista monipuolinen liikunta

    Vaikka vannetreeni onkin yllättävän tehokasta ja sen on luvattu kaventavan vyötäröä useita senttejä, niin mielestäni tärkeää on muistaa liikunnan monipuolisuus kesälläkin. Älä unohda lihaskuntoharjoittelua, äläkä aerobista treeniä muutenkaan. Vannetreenin lisääminen kesätreeneihin on ihan hyvä idea, mutta älä korvaa sillä kaikkea muuta liikuntaa.

    Lue myös: Mun porrastreeni

    Äläkä missään nimessä luovuta, jos vanne ei heti pyöri täydellisesti. Harjoittele sitkeästi, kyllä se siitä pikkuhiljaa alkaa sujumaan. Katso vaikka Youtubesta videoita vanteen pyörittämisestä ja tarkista oikeanlainen asentosi kuntoon. Älä välitä, vaikka pyörittäminen tuntuisi aluksi hassulta. Pieni huumori sopii mukaan vanteenpyöritykseen oikein hyvin.

    Hauskaa vannetreeniä kaikille ja haastakaa samalla pojatkin pyörittämään vannetta!

    Vastaa

    Sulje
    ×

    Cart