• Niskat jumissa? Niskakeinu rentouttaa ja lievittää niskakipuja

    Niskat jumissa? Niskakeinu rentouttaa ja lievittää niskakipuja

    Kaupallinen yhteistyö: Kipukauppa

    Särkylääkkeet ovat aina olleet minulle se vihoviimeinen keino parantaa. Jos tunnen, että niskat ovat jumissa, pyrin aina löytämään keinon, jolla pääsen särystä / niskajumista eroon ilman lääkkeitä.

    Viimeisen vuoden aikana työpäivät koneella ovat lisääntyneet, verrattaen entiseen päiväkotityöhön, jossa paikallaan istutut hetket olivat harvinaista herkkua. On varmaan sanomattakin selvää, että uuden työnkuvan myötä, varsinkin alkuun, niskat jumiutui harva se päivä. Jossain kohtaa sentään tajusin panostaa oikeanlaisiin istuimiin ja toisinaan siirryn läppärini kanssa keittiön työtason ääreen, jossa pystyn työskentelemään seisten.

    Muutoksista huolimatta välillä eteen tulee päiviä, kun huomaan, että niskat on jumissa. Tauotus ja kävelylenkit reippaasti käsiä heiluttaen toimii, mutta välillä unohdan hyödyntää niitä. Toisinaan myös on vain yksinkertaisesti sellaisia päiviä, etten ehdi jumpata / käydä lenkillä. Nyt olenkin löytänyt arkeen yhden varsin rentouttavan keinon. Oletko jo kuullut niskakeinusta?

    Niskakeinu venyttää ja rentouttaa lihaksistoa

    Niskat kivuttomaksi helposti kotona
    Niskat kivuttomaksi helposti kotona

    Kuinka rentouttaa niskat kivuttomaksi?

    Niskakeinun käyttö on todella helppoa ja tarvitset kiinnittämiseen vain ovenkahvan tai vastaavan, johon keinu kiinnittyy tukevasti. Itse hyödynsin lastenhuoneesta löytyviä puolapuita. Kun keinu on tukevasti kiinni, on seuraava vaihe löytää itselle sopiva makuuasento ja rentoutua. Alkuun on hyvä aloittaa niskakeinun käyttö varovasti ja esimerkiksi viisi minuuttia kerrallaan. Mikäli vähänkään epäröit soveltuuko niskakeinu sinulle, suosittelen konsultoimaan lääkäriä tai fysioterapeuttia

    Olen päättänyt, että niinä päivinä kun aikataulu on tiukkaakin tiukempi, hyödynnän niskakeinua. Kyllä nyt aina viitisen minuuttia löytyy jokaisesta päivästä ja jos ei muuten, niin viimeistään ennen nukkumaanmenoa. Olen myös miettinyt, että tästä niskakeinuhetkestä voisi samalla tehdä sellaisen ns Mindfulness hetken. Tiedostan, että minun on välillä todella hankala olla miettimättä kymmentä asiaa samanaikaisesti, joten samalla kun rentoutan niskojani, keskityn hetkeen ja tietoiseen läsnäoloon. Tai tähän ainakin pyrin. Saattaa kyllä olla, että ajatukset vilistää pääni sisällä entistä rivakammin kun  asetun paikoilleen, mutta ainakin niskalihakseni saavat rentoutusta ja se puolestaan parantaa työskentelytehoa. Askel kerrallaan kohti parempaa oloa.

    Niskakeinun kiinnitys on tehty helpoksi soljen avulla

    Niskakeinusta voi olla apua jos sinulla on myös seuraavia oireita:

    – Jäykkä niska
    – Hermopinne
    – Välilevyn pullistuma
    – Jännitysniska
    – Niskasärkyä
    – Päänsärkyä
    – Niskan jäykkyyttä
    – Toispuoleista niskakipua

    lähde: kipukauppa.com

    Tutustu niskakeinuun TÄSTÄ

     

    Vastaa