• You are currently viewing Vinkit kadonneen treenimotivaation löytymiseen

    Vinkit kadonneen treenimotivaation löytymiseen

    Onko treenimotivaatiosi hukassa, mutta haluaisit löytää sen uudestaaan. Keräsin tähän tekstiin muutamat vinkit, joista voi olla apua sen löytämiseen.

    Kun treenaamiseen tulee tauko, voi olla haastavaa löytää se uudestaan. Innokkaammillakin treenaajilla tulee toisinaan fiilis, ettei huvittaisi yhtään, allekirjoittanut mukaan lukien… Joskus sitä kadonnutta motivaatiota pitää etsiä kauemmin, joskus se löytyy helposti.

    VINKIT KADONNEEN TREENIMOTIVAATION LÖYTYMISEEN

    Hankalin osuus on usein se liikkeelle lähtö, joten aloita jollain mieluisalla lajilla (itse asiassa kaikki liikunta pitäis olla mieluista) ja pyydä vaikka kaveri mukaan lenkille, jos yksinään lähtö ei huvita. Samalla voi vaihtaa kuulumisia ja vähän vahingossa saattaa tulla tehtyä pitkä lenkkikin!

    Toinen hyvä konsti kadonneen motivaation löytymiseen on uudet treenivaatteet. Okei, ei toimi kaikilla, mutta ainakin omasta treenistä mielekkäämpää tekee OIKEANLAISET varusteet. En ehkä tiedä mitään rasittavampaa kuin jatkuvasti vyötäröltä rullalle menevät treenitrikoot tai sellaiset joita pitää koko ajan repiä ylöspäin. Myös ulkona liikkuessa oikeanlaisilla varusteilla on iso vaikutus motivaatioon ja nyt en siis tarkoita että sulla pitäis olla ne kaupan kalliimmat varusteet vaan nimenomaan oikeanlaiset!

    Kolmas hyvä konsti on aikatauluttaa treenit kalenteriin! Arki ja kiireet vie helposti mennessään, mutta ylös merkkaaminen saattaa helpottaa ajan löytymistä.

    Älä myöskään ahnehdi heti liikoja! Jos et oo viikkokausiin liikkunut juuri yhtään, ei ehkä kannata edes pyrkiä 5-6 päivän treeniviikko suoritukseen! Jo yksikin liikuntakerta viikossa on parempi kuin ei yhtään ja 10 minuuttia parempi kuin nolla minuuttia. ❤

    Treeni iloa,
    Sarianna

    Vastaa