• Yksinhuoltajan treenaaminen -se on mahdollista
    photo: Mark Stosberg

    Yksinhuoltajan treenaaminen -se on mahdollista

    Yksinhuoltajan treenaaminen. Kaupallinen yhteistyö Forever Kuntoklubit

    Yksinhuoltajuus saattaa rajoittaa treenaamista, lapselle ei välttämättä löydy hoitajaa ja kaikki kuntoilu ei onnistu lapsen olessa mukana. Yksinhuoltajan treenaaminen on kuitenkin tärkeää, siinä missä muidenkin. Yksinhuoltajan pitää yhtälailla pitää kunnostaan huolta säännöllisesti. Mutta miten?  

    yksinhuoltajan treenaaminen
    photo: Bruno Nascimento

    Yksinhuoltajan treenaaminen onnistuu seuraavasti

    1. Jumppaa kotona 

    Kotona voi jumpata aina, kun siihen on mahdollisuus. Käytä hyväksesi sitä kun lapsi nukkuu tai lapsilla on hyvä leikki menossa. Hankkia kotiin renkaat, tanko, painot tai vaikka puolapuut. Illalla voit joogata tai venytellä ennen nukkumaan menoa. 

    Jumpata voit hyvin myös lapsen kanssa yhdessä. Helppoja lihaskuntoliikkeitä kotitreeniin lapsen kanssa löydät Poikien Äiti -blogista

    2. Etsi treenille paikka, jossa on lastenhoitomahdollisuus

    Tiesitkö, joillain kuntosaleilla ja klubeilla on lastenhoitomahdollisuus? Monilla kuntoklubeilla on mahdollisuus tuoda lapsi lastenmaailmaan hoitoon oman treenin ajaksi. Yhdistä kätevästi oma treeni ja lapsen kiva aika lastenmaailmassa tai vie lapsi lapsijumppaan ja treenaa itse samalla. Tällainen mahdollisuus löytyy esimerkiksi Forever Kuntoklubeilta. 

    3. Kuntoile ulkona lasten kanssa

    Pienempi vauva menee mukana vaunuissa ja isommat lapset voit ottaa mukaan polkupyörän tai pulkan kanssa lenkille. Pyöräily perheen kesken on myös hyvää treeniä. Talvella voit vetää pulkkaa tai luoda lumia pihalta lasten kanssa.  Oletko kokeillut koskaan puistojumppaa hiekkalaatikon reunalla?

    4. Hyötyliikunta kunniaan

    Hyötyliikunta on tärkeää. Hyötyliikunta tekee aika suuren hyödyn vuositasolla, jos maksimoit sen käytön arjessasi. Imuroi vauhdilla koko asunto, pyyhi pölyt ja anna kaloreiden ropista. Lapset osallistuvat mielellään kodin askareisiin aikuisten kanssa. Kulje mahdollisuuksien mukaan kauppaan kävellen tai polkupyörällä. Valitse rappet hissin sijaan ja tee taukojumppia päivän aikana. 

    Yksinhuoltajuus ei ole onneksi este liikunnalle. Se vaatii enemmän suunnittelua ja mielikuvitusta.

    -Poikien Äidit toimitus-

     

    Vastaa